In een recent systematisch onderzoek, gepubliceerd in Computers & Education, is de impact van ChatGPT op het leren van studenten onderzocht. De meta-analyse omvatte 69 experimentele studies tussen 2022 en 2024, en onthult zowel kansen als uitdagingen bij het integreren van generatieve AI in het hoger onderwijs.
Dit onderzoek benadrukt dat het succes van ChatGPT sterk afhangt van de manier waarop het wordt ingezet. Gestructureerde toepassingen met duidelijke doelen in klassieke onderwijsomgevingen leveren betere resultaten op dan vrije, onbegeleide toepassingen.
Aanbevelingen:
Meer weten? Bezoek onze pagina AI-workshops voor praktijkgerichte ondersteuning en de AI-geletterdheid te trainen.
Bron: Deng, R., Jiang, M., Yu, X., Lu, Y., & Liu, S. (2024). Does ChatGPT enhance student learning? Computers & Education. DOI: 10.1016/j.compedu.2024.105224
Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *
Reactie *
Naam *
E-mail *
Site
Reactie plaatsen