Tijdens het event “AI in onderwijs en overheid – wenselijk, maar wel menselijk” werd het duidelijk in een live poll met het publiek:
1️⃣ Gebrek aan AI-geletterdheid bij docenten2️⃣ Gebrek aan visie en strategische implementatie3️⃣ Kwaliteitszorgen over AI-output4️⃣ Onzekerheid over privacy & ethiek (AVG / AI Act)5️⃣ Onbalans tussen studentautonomie en docentcontrole
🎙️ Samen met o.a. Daniel Verloop, Marieke van Osch, Maaike Groenewege, Erik Jan Hartsenko en Dieter Vlaminck bespraken we de spanningen, maar vooral ook de kansen.
💡 Zelf deelde ik hoe onderwijsinstellingen AI lokaal en veilig kunnen inzetten met tools als Open WebUI, zonder afhankelijk te zijn van Big Tech. Dat geeft ruimte voor autonomie, transparantie én maatwerk in leren en innoveren.
📚 Wat mij betreft ligt de sleutel in drie woorden:verantwoord, mensgericht en strategisch.
🤝 Wil je sparren over AI-geletterdheid, veilige AI-infrastructuur of feedback met AI in het onderwijs? Stuur me gerust een bericht.
De LinkedIn post vind je hier: Klik hier!
Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *
Reactie *
Naam *
E-mail *
Site
Reactie plaatsen